Ana içeriğe atla

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Konuları

9. sınıf Edebiyat konuları 2022-2023 eğitim öğretim yılında uygulanacak olan yeni MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Toplam 9 üniteden oluşmaktadır.

1. Ünite: Türk Dili ve Edebiyatına Giriş


2. Ünite: Hikaye

  • Hikâyenin tanımı ve unsurları (kişiler, olay örgüsü, mekân, zaman, çatışma, konu, tema, anlatıcı ve bakış açısı)
  • Olay hikâyesi (Maupassant tarzı) ve durum hikâyesinin (Çehov tarzı) farkları
  • Sunu hazırlamanın temel ilkeleri
  • İsim
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

3. Ünite: Şiir

  • Nazım birimi, nazım biçimi, nazım türü, söyleyici, durak, ölçü, kafiye, redif, nakarat, mahlas, tapşırma
  • Manzume ve şiir arasındaki fark
  • Şiirde Ahenk Unsurları ve Şiir Türleri
  • Sıfat
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

4. Ünite: Masal / Fabl

  • Masal ve fabl türünün özellikleri
  • Dinleme türleri ve etkili dinlemenin ilkeleri
  • Edat
  • Bağlaç
  • Ünlem
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

5. Ünite: Roman

  • Roman ve roman türleri
  • Roman ile hikâye arasındaki farklar
  • Bakış açısı ve anlatıcı türleri
  • Zamir
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

6. Ünite: Tiyatro

  • Tiyatro ve tiyatro türleri
  • Zarf
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

7. Ünite: Biyografi / Otobiyografi

  • Otobiyografi, monografi, öz geçmiş/CV, hâl tercümesi ve portre
  • Fiil
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

8. Ünite: Mektup / E-posta

  • Mektup ve mektup türleri
  • Özel mektup ile edebî mektup arasındaki benzerlik ve farklılıklar
  • Dilekçe yazma kuralları
  • Tutanak yazma kuralları
  • Açık oturumun genel özellikleri
  • Fiil
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

9. Ünite: Günlük / Blog

  • Günlük ve blog türlerinin özellikleri
  • Fiil
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

9. sınıf edebiyat konuları ve üniteleri


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TYT- Türk Dili Ve Edebiyatı; Anlatım Biçimleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları

  Düşünceyi Geliştirme Yolları Makale, deneme, sohbet gibi düşünce yazılarında yazar, söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak, söylediklerinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için bir takım teknikler kullanır. Bu tekniklere  düşünceyi geliştirme yolları  denir. Tanımlama Bir kavramı, değişmez nitelikleriyle betimleme tekniğidir. Varlığın ya da kavramın ayırt edici özelliğin söylemektir. "Bu nedir?" sorusunun yanıtı olmalıdır. Örneğin "Düşünceyi geliştirme yolları, yazarın söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak ve metnin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için kullandığı tekniklerdir" cümlesi bir tanımdır ve düşünceyi geliştirme yollarını tanımlamaktadır. Örnekleme Yeterince anlaşılmayan, soyut kalan görüşlere, düşücelere somutluk, görünürlük kazandırmak amacı ile başvurulan bir tekniktir. İnandırıcı olmak amacı da vardır. Örnekleme, genelin içinden bir veya daha fazla özel belirterek yapılır. Örneğin "Bazı hayvanlar da insanlar gibi ileriyi düşünür. Kar...

10. Sınıf Tarih - İstanbul'un Fethi ve Fethin Dünya - Türk Tarihi Açısından Sonuçları

  İçindekiler Fethin Nedenleri Fetihe Hazırlık Bizansın Fetihe Hazırlıkları FETİH Fethin Sonuçları - Türk Tarihi Açısından Fethin Sonuçları - Dünya Tarihi Açısından  Fethin Nedenleri Bizans‘ın, Osmanlı Devleti‘nin Rumeli’deki ilerlemesine ve büyümesine engel olması. Bizans’ın Anadolu beyliklerini Osmanlı Devleti’ne karşı kışkırtarak Anadolu’daki Türk birliğini bozmaya çalışması. Bizans’ın Osmanlı şehzadelerini kışkırtarak Osmanlı Devleti’nde taht kavgalarına neden olması. Bizans’ın, Avrupa-Hristiyan dünyasını kışkırtıp Haçlı Seferleri’ne zemin hazırlaması. Anadolu ve Rumeli toprakları arasındaki bağlantının sağlanabilmesi için İstanbul’un alınmasının gerekmesi. İpek Yolu’nun Avrupa’ya açılan koluna hakim olmak. Kara ve deniz ticareti bakımından İstanbul’un önemli bir konuma sahip olması. Boğazlar yolu ile ekonomik canlılığın mevcudiyeti. Anadolu ve Rumeli arasındaki askeri geçişin kolaylaştırılmak istenmesi. II. Mehmed’in, Hz. Muhammed’in; ...

10. Sınıf Tarih Konuları

10. Sınıf Tarih Konuları 10. sınıf tarih konuları 2022-2023 eğitim öğretim yılında uygulanacak olan yeni MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Toplam 7 üniteden oluşmaktadır. 1. Ünite: Yerleşme ve Devletleşme Sürecinde Selçuklu Türkiyesi XI-XIV. Yüzyıllar Arası Anadolu’daki Siyasi Gelişmeler Anadolu’ya Türk Göçleri Anadolu’nun Türkleşme Süreci Anadolu’da Devletleşme Süreci Haçlı Seferleri ve Sonuçları Anadolu’da Moğol Tehlikesi 2. Ünite: Beylikten Devlete Osmanlı Siyaseti Aşiretten Beyliğe Beylikten Devlete Rumeli’de Genişleme Anadolu’da Türk Siyasi Birliği Ankara Savaşı ve Fetret Dönemi 3. Ünite: Devletleşme Sürecinde Savaşçılar ve Askerler Osmanlı Askeri Teşkilatının Kurulma Süreci Tımar Sistemi ve Tımarlı Sipahiler Yeniçeri Ocağının Kurulması 4. Ünite: Beylikten Devlete Osmanlı Medeniyeti Anadolu’nun İslamlaşması Osmanlı Devlet İdaresi Osmanlı’da Sözlü ve Yazılı Kültür Osmanlı’da Zanaat, Sanat ve Kültür Faaliyetleri Anadolu’nun İslamlaşması Osmanlı Devlet İdaresi Osmanlı’da S...