Ana içeriğe atla

9. Sınıf Türk Dili ve Edebiyatı Konuları

9. sınıf Edebiyat konuları 2022-2023 eğitim öğretim yılında uygulanacak olan yeni MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Toplam 9 üniteden oluşmaktadır.

1. Ünite: Türk Dili ve Edebiyatına Giriş


2. Ünite: Hikaye

  • Hikâyenin tanımı ve unsurları (kişiler, olay örgüsü, mekân, zaman, çatışma, konu, tema, anlatıcı ve bakış açısı)
  • Olay hikâyesi (Maupassant tarzı) ve durum hikâyesinin (Çehov tarzı) farkları
  • Sunu hazırlamanın temel ilkeleri
  • İsim
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

3. Ünite: Şiir

  • Nazım birimi, nazım biçimi, nazım türü, söyleyici, durak, ölçü, kafiye, redif, nakarat, mahlas, tapşırma
  • Manzume ve şiir arasındaki fark
  • Şiirde Ahenk Unsurları ve Şiir Türleri
  • Sıfat
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

4. Ünite: Masal / Fabl

  • Masal ve fabl türünün özellikleri
  • Dinleme türleri ve etkili dinlemenin ilkeleri
  • Edat
  • Bağlaç
  • Ünlem
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

5. Ünite: Roman

  • Roman ve roman türleri
  • Roman ile hikâye arasındaki farklar
  • Bakış açısı ve anlatıcı türleri
  • Zamir
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

6. Ünite: Tiyatro

  • Tiyatro ve tiyatro türleri
  • Zarf
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

7. Ünite: Biyografi / Otobiyografi

  • Otobiyografi, monografi, öz geçmiş/CV, hâl tercümesi ve portre
  • Fiil
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

8. Ünite: Mektup / E-posta

  • Mektup ve mektup türleri
  • Özel mektup ile edebî mektup arasındaki benzerlik ve farklılıklar
  • Dilekçe yazma kuralları
  • Tutanak yazma kuralları
  • Açık oturumun genel özellikleri
  • Fiil
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

9. Ünite: Günlük / Blog

  • Günlük ve blog türlerinin özellikleri
  • Fiil
  • Yazım (İmlâ) Kuralları
  • Noktalama İşaretleri

9. sınıf edebiyat konuları ve üniteleri


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TYT- Türk Dili Ve Edebiyatı; Anlatım Biçimleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları

  Düşünceyi Geliştirme Yolları Makale, deneme, sohbet gibi düşünce yazılarında yazar, söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak, söylediklerinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için bir takım teknikler kullanır. Bu tekniklere  düşünceyi geliştirme yolları  denir. Tanımlama Bir kavramı, değişmez nitelikleriyle betimleme tekniğidir. Varlığın ya da kavramın ayırt edici özelliğin söylemektir. "Bu nedir?" sorusunun yanıtı olmalıdır. Örneğin "Düşünceyi geliştirme yolları, yazarın söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak ve metnin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için kullandığı tekniklerdir" cümlesi bir tanımdır ve düşünceyi geliştirme yollarını tanımlamaktadır. Örnekleme Yeterince anlaşılmayan, soyut kalan görüşlere, düşücelere somutluk, görünürlük kazandırmak amacı ile başvurulan bir tekniktir. İnandırıcı olmak amacı da vardır. Örnekleme, genelin içinden bir veya daha fazla özel belirterek yapılır. Örneğin "Bazı hayvanlar da insanlar gibi ileriyi düşünür. Kar

11. Sınıf Edebiyat - Cumhuriyet Dönemi'nde Hikaye

Cumhuriyet Döneminde Hikaye, Kısaca Özet İlk örneklerinin Tanzimat Dönemi'nde verildiği, Serveti Fünun'da daha başarılı örnekleri verilen Milli Edebiyat'ta sade belli bir olgunluğa ulaşan hikaye türü, Cumhuriyet Dönemi'nde nitelik ve nicelik bakımından gelişme göstermiştir. Cumhuriyet Dönemi edebiyatında eserlerin dili sadedir. Cumhuriyet Dönemi'nde hikayeyi özet olarak 6 bölümde işleyebiliriz. 1930-1940'lı Yıllar; temsilciler ve yazarlar sanatın toplum üzerindeki etkisini savunurlar, gerçekçi ve gözleme dayalı eserler verilir. Sait Faik Abasıyanık öyküde serim, düğüm, çözüm bölümlerini kaldırır. Realizmin etkileri gözlenir. Maupassant (olay hikayesi) tarzının yanı sıra Çehov tarzı (durum hikayesi) hikayeler de yazılmıştır. 1940'lı Yıllar; ikinci dünya savaşı sonrası toplumda ahlaki sorunlar başlamıştır, toplumsal konular çeşitlenir. 1950'li Yıllar; psikolojik, birey merkezli anı türünde öyküler yazılır; işçi, köylü, kenar mahallelerde yaşayan insanların