Ana içeriğe atla

10. Sınıf Tarih Konuları

10. Sınıf Tarih Konuları


10. sınıf tarih konuları 2022-2023 eğitim öğretim yılında uygulanacak olan yeni MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Toplam 7 üniteden oluşmaktadır.

1. Ünite: Yerleşme ve Devletleşme Sürecinde Selçuklu Türkiyesi

  • XI-XIV. Yüzyıllar Arası Anadolu’daki Siyasi Gelişmeler
  • Anadolu’ya Türk Göçleri
  • Anadolu’nun Türkleşme Süreci
  • Anadolu’da Devletleşme Süreci
  • Haçlı Seferleri ve Sonuçları
  • Anadolu’da Moğol Tehlikesi

2. Ünite: Beylikten Devlete Osmanlı Siyaseti

  • Aşiretten Beyliğe
  • Beylikten Devlete
  • Rumeli’de Genişleme
  • Anadolu’da Türk Siyasi Birliği
  • Ankara Savaşı ve Fetret Dönemi

3. Ünite: Devletleşme Sürecinde Savaşçılar ve Askerler

  • Osmanlı Askeri Teşkilatının Kurulma Süreci
  • Tımar Sistemi ve Tımarlı Sipahiler
  • Yeniçeri Ocağının Kurulması

4. Ünite: Beylikten Devlete Osmanlı Medeniyeti

  • Anadolu’nun İslamlaşması
  • Osmanlı Devlet İdaresi
  • Osmanlı’da Sözlü ve Yazılı Kültür
  • Osmanlı’da Zanaat, Sanat ve Kültür Faaliyetleri
  • Anadolu’nun İslamlaşması
  • Osmanlı Devlet İdaresi
  • Osmanlı’da Sözlü ve Yazılı Kültür
  • Osmanlı’da Zanaat, Sanat ve Kültür Faaliyetleri

5. Ünite: Dünya Gücü Osmanlı

  • 1453-1595 Yılları Arası Osmanlı Siyasi Faaliyetleri
  • İstanbul’un Fethi ve Sonuçları
  • İslam Dünyası Liderliğine
  • 1520-1595 Yılları Arası Osmanlı Siyasi Faaliyetleri
  • Kanuni Dönemi
  • Denizlerde Hakimiyet Mücadelesi

6. Ünite: Sultan ve Osmanlı Merkez Teşkilatı

  • Topkapı Sarayı ve Divan-ı Hümayun
  • Osmanlı Devlet Anlayışı

7. Ünite: Klasik Çağda Osmanlı Toplum Düzeni

  • Osmanlı Millet Sistemi
  • Osmanlı Devleti’nde Günlük Yaşam
  • Osmanlı’da Toprak Mülkiyeti ve Tarımsal Üretim
  • Osmanlı Ekonomisinde Lonca Teşkilatı
  • Osmanlı Vakıf Sistemi
10. Sınıf Tarih Dersi Konuları ve Üniteleri


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TYT- Türk Dili Ve Edebiyatı; Anlatım Biçimleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları

  Düşünceyi Geliştirme Yolları Makale, deneme, sohbet gibi düşünce yazılarında yazar, söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak, söylediklerinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için bir takım teknikler kullanır. Bu tekniklere  düşünceyi geliştirme yolları  denir. Tanımlama Bir kavramı, değişmez nitelikleriyle betimleme tekniğidir. Varlığın ya da kavramın ayırt edici özelliğin söylemektir. "Bu nedir?" sorusunun yanıtı olmalıdır. Örneğin "Düşünceyi geliştirme yolları, yazarın söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak ve metnin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için kullandığı tekniklerdir" cümlesi bir tanımdır ve düşünceyi geliştirme yollarını tanımlamaktadır. Örnekleme Yeterince anlaşılmayan, soyut kalan görüşlere, düşücelere somutluk, görünürlük kazandırmak amacı ile başvurulan bir tekniktir. İnandırıcı olmak amacı da vardır. Örnekleme, genelin içinden bir veya daha fazla özel belirterek yapılır. Örneğin "Bazı hayvanlar da insanlar gibi ileriyi düşünür. Kar

11. Sınıf Edebiyat - Cumhuriyet Dönemi'nde Hikaye

Cumhuriyet Döneminde Hikaye, Kısaca Özet İlk örneklerinin Tanzimat Dönemi'nde verildiği, Serveti Fünun'da daha başarılı örnekleri verilen Milli Edebiyat'ta sade belli bir olgunluğa ulaşan hikaye türü, Cumhuriyet Dönemi'nde nitelik ve nicelik bakımından gelişme göstermiştir. Cumhuriyet Dönemi edebiyatında eserlerin dili sadedir. Cumhuriyet Dönemi'nde hikayeyi özet olarak 6 bölümde işleyebiliriz. 1930-1940'lı Yıllar; temsilciler ve yazarlar sanatın toplum üzerindeki etkisini savunurlar, gerçekçi ve gözleme dayalı eserler verilir. Sait Faik Abasıyanık öyküde serim, düğüm, çözüm bölümlerini kaldırır. Realizmin etkileri gözlenir. Maupassant (olay hikayesi) tarzının yanı sıra Çehov tarzı (durum hikayesi) hikayeler de yazılmıştır. 1940'lı Yıllar; ikinci dünya savaşı sonrası toplumda ahlaki sorunlar başlamıştır, toplumsal konular çeşitlenir. 1950'li Yıllar; psikolojik, birey merkezli anı türünde öyküler yazılır; işçi, köylü, kenar mahallelerde yaşayan insanların