Ana içeriğe atla

11. Sınıf Edebiyat - Fecr-i Ati Edebiyatı

Fecr-i Ati Edebiyatı


1908'de Hilal matbaasında dönemin hemen hemen tüm edebiyatçıları bir toplantı düzenleyerek Türk edebiyatının bilinçli bir şekilde kurulan ve bir bildiriyle ortaya çıkan ilk topluluğunu kurdular.

Ahmet Haşim, Yakup Kadri Karaosmanoğlu, Faik Ali, Tahsin Nihat, Refik Halit Karay, Fuat Köprülü

  • Sanat şahsi ve muhteremdir.
Fecr-i Ati Edebiyatının Hedefleri
  • Dilin, Edebiyatın gelişmesine katkı sunmak.
  • Halk edebi zevkini geliştirmek.
  • Kendi eserlerinden oluşan kütüphane kurmak.
  • İngilizce, Fransızca, Türkçe çeviriler yapmak.
  • Genç sanatçılara destek olmak.
Fecri Ati Topluluğu, Fecri Ati Edebiyatı, 11. Sınıf Edebiyat Konu Anlatımı.

Konu 2022-2023 müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TYT- Türk Dili Ve Edebiyatı; Anlatım Biçimleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları

  Düşünceyi Geliştirme Yolları Makale, deneme, sohbet gibi düşünce yazılarında yazar, söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak, söylediklerinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için bir takım teknikler kullanır. Bu tekniklere  düşünceyi geliştirme yolları  denir. Tanımlama Bir kavramı, değişmez nitelikleriyle betimleme tekniğidir. Varlığın ya da kavramın ayırt edici özelliğin söylemektir. "Bu nedir?" sorusunun yanıtı olmalıdır. Örneğin "Düşünceyi geliştirme yolları, yazarın söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak ve metnin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için kullandığı tekniklerdir" cümlesi bir tanımdır ve düşünceyi geliştirme yollarını tanımlamaktadır. Örnekleme Yeterince anlaşılmayan, soyut kalan görüşlere, düşücelere somutluk, görünürlük kazandırmak amacı ile başvurulan bir tekniktir. İnandırıcı olmak amacı da vardır. Örnekleme, genelin içinden bir veya daha fazla özel belirterek yapılır. Örneğin "Bazı hayvanlar da insanlar gibi ileriyi düşünür. Kar...

10. Sınıf Tarih - İstanbul'un Fethi ve Fethin Dünya - Türk Tarihi Açısından Sonuçları

  İçindekiler Fethin Nedenleri Fetihe Hazırlık Bizansın Fetihe Hazırlıkları FETİH Fethin Sonuçları - Türk Tarihi Açısından Fethin Sonuçları - Dünya Tarihi Açısından  Fethin Nedenleri Bizans‘ın, Osmanlı Devleti‘nin Rumeli’deki ilerlemesine ve büyümesine engel olması. Bizans’ın Anadolu beyliklerini Osmanlı Devleti’ne karşı kışkırtarak Anadolu’daki Türk birliğini bozmaya çalışması. Bizans’ın Osmanlı şehzadelerini kışkırtarak Osmanlı Devleti’nde taht kavgalarına neden olması. Bizans’ın, Avrupa-Hristiyan dünyasını kışkırtıp Haçlı Seferleri’ne zemin hazırlaması. Anadolu ve Rumeli toprakları arasındaki bağlantının sağlanabilmesi için İstanbul’un alınmasının gerekmesi. İpek Yolu’nun Avrupa’ya açılan koluna hakim olmak. Kara ve deniz ticareti bakımından İstanbul’un önemli bir konuma sahip olması. Boğazlar yolu ile ekonomik canlılığın mevcudiyeti. Anadolu ve Rumeli arasındaki askeri geçişin kolaylaştırılmak istenmesi. II. Mehmed’in, Hz. Muhammed’in; ...

10. Sınıf Tarih Konuları

10. Sınıf Tarih Konuları 10. sınıf tarih konuları 2022-2023 eğitim öğretim yılında uygulanacak olan yeni MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Toplam 7 üniteden oluşmaktadır. 1. Ünite: Yerleşme ve Devletleşme Sürecinde Selçuklu Türkiyesi XI-XIV. Yüzyıllar Arası Anadolu’daki Siyasi Gelişmeler Anadolu’ya Türk Göçleri Anadolu’nun Türkleşme Süreci Anadolu’da Devletleşme Süreci Haçlı Seferleri ve Sonuçları Anadolu’da Moğol Tehlikesi 2. Ünite: Beylikten Devlete Osmanlı Siyaseti Aşiretten Beyliğe Beylikten Devlete Rumeli’de Genişleme Anadolu’da Türk Siyasi Birliği Ankara Savaşı ve Fetret Dönemi 3. Ünite: Devletleşme Sürecinde Savaşçılar ve Askerler Osmanlı Askeri Teşkilatının Kurulma Süreci Tımar Sistemi ve Tımarlı Sipahiler Yeniçeri Ocağının Kurulması 4. Ünite: Beylikten Devlete Osmanlı Medeniyeti Anadolu’nun İslamlaşması Osmanlı Devlet İdaresi Osmanlı’da Sözlü ve Yazılı Kültür Osmanlı’da Zanaat, Sanat ve Kültür Faaliyetleri Anadolu’nun İslamlaşması Osmanlı Devlet İdaresi Osmanlı’da S...