Ana içeriğe atla

10. Sınıf Edebiyat Konuları

10. Sınıf Edebiyat Üniteleri ve Konuları

10. sınıf Edebiyat konuları 2022-2023 eğitim öğretim yılında uygulanacak olan yeni MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Toplam 9 üniteden oluşmaktadır.

1. Ünite: Giriş

  • Edebiyat ve Tarih İlişkisi
  • Edebiyat ve Din İlişkisi
  • Türk Edebiyatının Tarihi Dönemleri
  • Türkçenin Tarihi Gelişimi
  • Yazının Gelişimi

2. Ünite: Hikaye

  • Dede Korkut Hikayeleri
  • Halk Hikayeleri
  • Mesnevi
  • Tanzimat Dönemi Hikayeleri
  • Milli Edebiyat Dönemi Hikayeleri


3. Ünite: Şiir

  • İslamiyetten Önce Türk Edebiyatı
  • Koşuk
  • Sav
  • Sagu
  • Geçiş Dönemi Türk Edebiyatı
  • İlahi
  • Nefes
  • Mani
  • Koşma
  • Türkü
  • Gazel
  • Kaside
  • Şarkı


4. Ünite: Destan - Efsane

  • Dünya Edebiyatında Destan
  • Türk Edebiyatında Destan
  • İslamiyetten Önceki Türk Edebiyatında Destan
  • İslamiyetten Sonraki Türk Edebiyatında Destan


5. Ünite: Roman

  • Roman
  • Dünya edebiyatında Roman
  • Tanzimat Dönemi Türk Edebiyatında Roman
  • Serveti Fünun Döneminde Roman
  • Milli Edebiyat Döneminde Roman


6. Ünite: Tiyatro

  • Tiyatro
  • Geleneksel Türk Tiyatrosu
  • Modern Türk Tiyatrosu


7. Ünite: Anı

  • Anı
  • Serveti Fünun Dönemi Türk Edebiyatında Anı
  • Cumhuriyet Dönem, Türk Edebiyatında Anı


8. Ünite: Haber

  • Haber
  • Güncel Gazete Haberleri
  • Dergi Haberleri
  • Genel Ağ Haberleri


9. Ünite: Gezi Yazısı

  • Gezi Yazısı
  • Divan Edebiyatında Gezi Yazısı
  • Cumhuriyet Edebiyatında Gezi Yazısı
10. Sınıf Edebiyat Üniteler Ve Konular


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TYT- Türk Dili Ve Edebiyatı; Anlatım Biçimleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları

  Düşünceyi Geliştirme Yolları Makale, deneme, sohbet gibi düşünce yazılarında yazar, söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak, söylediklerinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için bir takım teknikler kullanır. Bu tekniklere  düşünceyi geliştirme yolları  denir. Tanımlama Bir kavramı, değişmez nitelikleriyle betimleme tekniğidir. Varlığın ya da kavramın ayırt edici özelliğin söylemektir. "Bu nedir?" sorusunun yanıtı olmalıdır. Örneğin "Düşünceyi geliştirme yolları, yazarın söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak ve metnin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için kullandığı tekniklerdir" cümlesi bir tanımdır ve düşünceyi geliştirme yollarını tanımlamaktadır. Örnekleme Yeterince anlaşılmayan, soyut kalan görüşlere, düşücelere somutluk, görünürlük kazandırmak amacı ile başvurulan bir tekniktir. İnandırıcı olmak amacı da vardır. Örnekleme, genelin içinden bir veya daha fazla özel belirterek yapılır. Örneğin "Bazı hayvanlar da insanlar gibi ileriyi düşünür. Kar

11. Sınıf Edebiyat - Cumhuriyet Dönemi'nde Hikaye

Cumhuriyet Döneminde Hikaye, Kısaca Özet İlk örneklerinin Tanzimat Dönemi'nde verildiği, Serveti Fünun'da daha başarılı örnekleri verilen Milli Edebiyat'ta sade belli bir olgunluğa ulaşan hikaye türü, Cumhuriyet Dönemi'nde nitelik ve nicelik bakımından gelişme göstermiştir. Cumhuriyet Dönemi edebiyatında eserlerin dili sadedir. Cumhuriyet Dönemi'nde hikayeyi özet olarak 6 bölümde işleyebiliriz. 1930-1940'lı Yıllar; temsilciler ve yazarlar sanatın toplum üzerindeki etkisini savunurlar, gerçekçi ve gözleme dayalı eserler verilir. Sait Faik Abasıyanık öyküde serim, düğüm, çözüm bölümlerini kaldırır. Realizmin etkileri gözlenir. Maupassant (olay hikayesi) tarzının yanı sıra Çehov tarzı (durum hikayesi) hikayeler de yazılmıştır. 1940'lı Yıllar; ikinci dünya savaşı sonrası toplumda ahlaki sorunlar başlamıştır, toplumsal konular çeşitlenir. 1950'li Yıllar; psikolojik, birey merkezli anı türünde öyküler yazılır; işçi, köylü, kenar mahallelerde yaşayan insanların