Ana içeriğe atla

9. Sınıf Tarih Konuları

9. Sınıf Tarih Konuları


9. sınıf tarih konuları 2022-2023 eğitim öğretim yılında uygulanacak olan yeni MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Toplam 6 üniteden oluşmaktadır.

1. Ünite: Tarih ve Zaman

  • Tarih Bilimi
  • Neden Tarih Öğreniyoruz?
  • Tarihe Nereden Bakılmalı?
  • Zaman ve İnsan

2. Ünite: İnsanlığın İlk Dönemleri

  • İnsanlığın İlk Dönemleri
  • Tarih Öncesinde Sözlü Kültür
  • Yazının İcadı ve Önemi
  • Kadim Dünyada Bilimler
  • İlk Çağ Medeniyetleri
  • İnsan ve Çevre
  • İlk Çağ'da Göçler
  • İlk Çağ Tüccar Kavimleri
  • Devletler Doğuyor
  • İlk Çağ'da Hukuk

3. Ünite: Orta Çağ’da Dünya

  • Orta Çağ’da Devlet ve Toplum
  • Orta Çağ'da Ekonomi
  • Orta Çağ'da Askeri Organizasyonlar
  • Orta Çağ'da Hukuk

4. Ünite: İlk ve Orta Çağlarda Türk Dünyası

  • Türklerin Tarih Sahnesine Çıkışı
  • İç Asya'da Kurulan Türk Devletleri
  • İlk Türk Devletlerine Güç ve Yönetim Yapısı
  • İç Asya'da Hayat
  • Türk Göçleri
  • Ordu, Millet: Türkler
  • Kavimler Göçü ve Avrupa Hun Devleti
  • Diğer Türk Toplulukları
  • Türkler ve Komşuları

5. Ünite: İslam Medeniyetinin Doğuşu

  • İslamiyet’in Doğuşu Sırasında Dünyanın Genel Durumu
  • Hz. Muhammed ve İslamiyet
  • Dört Halife Dönemi
  • Halifelik Saltanata Dönüşüyor
  • Abbasiler
  • Mısır'da Kurulan Türk Devletleri
  • İslam Medeniyetinde İlim ve Sanat Hayatı

6. Ünite: Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri

  • Türk İslam Tarihindeki Başlıca Siyasi Gelişmeler
  • Türklerin İslamiyet’i Kabulü
  • İlk Müslüman Türk Devletleri
  • Türk ve İslam Tarihinde Oğuz Türkleri
  • Büyük Selçuklu Devleti’nde Yönetim ve Toplum Yapısı
  • Büyük Selçuklu Kültür ve Medeniyeti

9. sınıf tarih konuları ve üniteleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TYT- Türk Dili Ve Edebiyatı; Anlatım Biçimleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları

  Düşünceyi Geliştirme Yolları Makale, deneme, sohbet gibi düşünce yazılarında yazar, söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak, söylediklerinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için bir takım teknikler kullanır. Bu tekniklere  düşünceyi geliştirme yolları  denir. Tanımlama Bir kavramı, değişmez nitelikleriyle betimleme tekniğidir. Varlığın ya da kavramın ayırt edici özelliğin söylemektir. "Bu nedir?" sorusunun yanıtı olmalıdır. Örneğin "Düşünceyi geliştirme yolları, yazarın söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak ve metnin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için kullandığı tekniklerdir" cümlesi bir tanımdır ve düşünceyi geliştirme yollarını tanımlamaktadır. Örnekleme Yeterince anlaşılmayan, soyut kalan görüşlere, düşücelere somutluk, görünürlük kazandırmak amacı ile başvurulan bir tekniktir. İnandırıcı olmak amacı da vardır. Örnekleme, genelin içinden bir veya daha fazla özel belirterek yapılır. Örneğin "Bazı hayvanlar da insanlar gibi ileriyi düşünür. Kar...

10. Sınıf Tarih - İstanbul'un Fethi ve Fethin Dünya - Türk Tarihi Açısından Sonuçları

  İçindekiler Fethin Nedenleri Fetihe Hazırlık Bizansın Fetihe Hazırlıkları FETİH Fethin Sonuçları - Türk Tarihi Açısından Fethin Sonuçları - Dünya Tarihi Açısından  Fethin Nedenleri Bizans‘ın, Osmanlı Devleti‘nin Rumeli’deki ilerlemesine ve büyümesine engel olması. Bizans’ın Anadolu beyliklerini Osmanlı Devleti’ne karşı kışkırtarak Anadolu’daki Türk birliğini bozmaya çalışması. Bizans’ın Osmanlı şehzadelerini kışkırtarak Osmanlı Devleti’nde taht kavgalarına neden olması. Bizans’ın, Avrupa-Hristiyan dünyasını kışkırtıp Haçlı Seferleri’ne zemin hazırlaması. Anadolu ve Rumeli toprakları arasındaki bağlantının sağlanabilmesi için İstanbul’un alınmasının gerekmesi. İpek Yolu’nun Avrupa’ya açılan koluna hakim olmak. Kara ve deniz ticareti bakımından İstanbul’un önemli bir konuma sahip olması. Boğazlar yolu ile ekonomik canlılığın mevcudiyeti. Anadolu ve Rumeli arasındaki askeri geçişin kolaylaştırılmak istenmesi. II. Mehmed’in, Hz. Muhammed’in; ...

10. Sınıf Tarih Konuları

10. Sınıf Tarih Konuları 10. sınıf tarih konuları 2022-2023 eğitim öğretim yılında uygulanacak olan yeni MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Toplam 7 üniteden oluşmaktadır. 1. Ünite: Yerleşme ve Devletleşme Sürecinde Selçuklu Türkiyesi XI-XIV. Yüzyıllar Arası Anadolu’daki Siyasi Gelişmeler Anadolu’ya Türk Göçleri Anadolu’nun Türkleşme Süreci Anadolu’da Devletleşme Süreci Haçlı Seferleri ve Sonuçları Anadolu’da Moğol Tehlikesi 2. Ünite: Beylikten Devlete Osmanlı Siyaseti Aşiretten Beyliğe Beylikten Devlete Rumeli’de Genişleme Anadolu’da Türk Siyasi Birliği Ankara Savaşı ve Fetret Dönemi 3. Ünite: Devletleşme Sürecinde Savaşçılar ve Askerler Osmanlı Askeri Teşkilatının Kurulma Süreci Tımar Sistemi ve Tımarlı Sipahiler Yeniçeri Ocağının Kurulması 4. Ünite: Beylikten Devlete Osmanlı Medeniyeti Anadolu’nun İslamlaşması Osmanlı Devlet İdaresi Osmanlı’da Sözlü ve Yazılı Kültür Osmanlı’da Zanaat, Sanat ve Kültür Faaliyetleri Anadolu’nun İslamlaşması Osmanlı Devlet İdaresi Osmanlı’da S...