Ana içeriğe atla

9. Sınıf Tarih Konuları

9. Sınıf Tarih Konuları


9. sınıf tarih konuları 2022-2023 eğitim öğretim yılında uygulanacak olan yeni MEB müfredatına uygun olarak hazırlanmıştır. Toplam 6 üniteden oluşmaktadır.

1. Ünite: Tarih ve Zaman

  • Tarih Bilimi
  • Neden Tarih Öğreniyoruz?
  • Tarihe Nereden Bakılmalı?
  • Zaman ve İnsan

2. Ünite: İnsanlığın İlk Dönemleri

  • İnsanlığın İlk Dönemleri
  • Tarih Öncesinde Sözlü Kültür
  • Yazının İcadı ve Önemi
  • Kadim Dünyada Bilimler
  • İlk Çağ Medeniyetleri
  • İnsan ve Çevre
  • İlk Çağ'da Göçler
  • İlk Çağ Tüccar Kavimleri
  • Devletler Doğuyor
  • İlk Çağ'da Hukuk

3. Ünite: Orta Çağ’da Dünya

  • Orta Çağ’da Devlet ve Toplum
  • Orta Çağ'da Ekonomi
  • Orta Çağ'da Askeri Organizasyonlar
  • Orta Çağ'da Hukuk

4. Ünite: İlk ve Orta Çağlarda Türk Dünyası

  • Türklerin Tarih Sahnesine Çıkışı
  • İç Asya'da Kurulan Türk Devletleri
  • İlk Türk Devletlerine Güç ve Yönetim Yapısı
  • İç Asya'da Hayat
  • Türk Göçleri
  • Ordu, Millet: Türkler
  • Kavimler Göçü ve Avrupa Hun Devleti
  • Diğer Türk Toplulukları
  • Türkler ve Komşuları

5. Ünite: İslam Medeniyetinin Doğuşu

  • İslamiyet’in Doğuşu Sırasında Dünyanın Genel Durumu
  • Hz. Muhammed ve İslamiyet
  • Dört Halife Dönemi
  • Halifelik Saltanata Dönüşüyor
  • Abbasiler
  • Mısır'da Kurulan Türk Devletleri
  • İslam Medeniyetinde İlim ve Sanat Hayatı

6. Ünite: Türklerin İslamiyet’i Kabulü ve İlk Türk İslam Devletleri

  • Türk İslam Tarihindeki Başlıca Siyasi Gelişmeler
  • Türklerin İslamiyet’i Kabulü
  • İlk Müslüman Türk Devletleri
  • Türk ve İslam Tarihinde Oğuz Türkleri
  • Büyük Selçuklu Devleti’nde Yönetim ve Toplum Yapısı
  • Büyük Selçuklu Kültür ve Medeniyeti

9. sınıf tarih konuları ve üniteleri

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

TYT- Türk Dili Ve Edebiyatı; Anlatım Biçimleri ve Düşünceyi Geliştirme Yolları

  Düşünceyi Geliştirme Yolları Makale, deneme, sohbet gibi düşünce yazılarında yazar, söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak, söylediklerinin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için bir takım teknikler kullanır. Bu tekniklere  düşünceyi geliştirme yolları  denir. Tanımlama Bir kavramı, değişmez nitelikleriyle betimleme tekniğidir. Varlığın ya da kavramın ayırt edici özelliğin söylemektir. "Bu nedir?" sorusunun yanıtı olmalıdır. Örneğin "Düşünceyi geliştirme yolları, yazarın söylediklerini inandırıcı kılmak, kanıtlamak ve metnin daha iyi anlaşılmasını sağlamak için kullandığı tekniklerdir" cümlesi bir tanımdır ve düşünceyi geliştirme yollarını tanımlamaktadır. Örnekleme Yeterince anlaşılmayan, soyut kalan görüşlere, düşücelere somutluk, görünürlük kazandırmak amacı ile başvurulan bir tekniktir. İnandırıcı olmak amacı da vardır. Örnekleme, genelin içinden bir veya daha fazla özel belirterek yapılır. Örneğin "Bazı hayvanlar da insanlar gibi ileriyi düşünür. Kar

11. Sınıf Edebiyat - Cumhuriyet Dönemi'nde Hikaye

Cumhuriyet Döneminde Hikaye, Kısaca Özet İlk örneklerinin Tanzimat Dönemi'nde verildiği, Serveti Fünun'da daha başarılı örnekleri verilen Milli Edebiyat'ta sade belli bir olgunluğa ulaşan hikaye türü, Cumhuriyet Dönemi'nde nitelik ve nicelik bakımından gelişme göstermiştir. Cumhuriyet Dönemi edebiyatında eserlerin dili sadedir. Cumhuriyet Dönemi'nde hikayeyi özet olarak 6 bölümde işleyebiliriz. 1930-1940'lı Yıllar; temsilciler ve yazarlar sanatın toplum üzerindeki etkisini savunurlar, gerçekçi ve gözleme dayalı eserler verilir. Sait Faik Abasıyanık öyküde serim, düğüm, çözüm bölümlerini kaldırır. Realizmin etkileri gözlenir. Maupassant (olay hikayesi) tarzının yanı sıra Çehov tarzı (durum hikayesi) hikayeler de yazılmıştır. 1940'lı Yıllar; ikinci dünya savaşı sonrası toplumda ahlaki sorunlar başlamıştır, toplumsal konular çeşitlenir. 1950'li Yıllar; psikolojik, birey merkezli anı türünde öyküler yazılır; işçi, köylü, kenar mahallelerde yaşayan insanların